Monday 11 February 2013

ABANGKU YANG POYO

11 Februari 2013- Tadi petang aku tengah makan and my sister pulak tengah tengok tv dekat dapur. Then, abang aku datang dapur jugak nak makan. Bila takde lauk, dia pon nak goreng telur. Sebelum goreng dia cakap dengan my sister, "kak, cuba kau tekan telur mentah nie sekuat-kuat hati, konfirm tak pecah. Aku dah buat kat sekolah. Tak pecah pon. Try la". Lepas tu my sister genggam la kuat2, tapi xkuat sangat la sebab takut pecah. Then, abang aku cuba. Sebelum dia genggam telur tu, dia ckap "Tengok nie aku nak genggam kuat2, konfirm xpecah". Bila genggam punya genggam, 'pluupp'. Amik kau telur tu pecah akhirnya. Habis satu badan dia mandi telur. Satu rumah bau. My mum marah la apa lagi. Membazir jew. Sebenarnya, budak bongok je yang buat macam tu. Orang telur yang baru keluar dari ayam la yang tak pecah. Yang dia pecahkan telur baru beli dari kedai tu buat apa. Padan la muka! Haha... >.<

No comments:

Post a Comment